sobota 26. ledna 2013

volič Karel

přiznám, že jsem velice (poprvé v životě) váhal, zda jít vůbec k volbám.

No, nemám rád reklamu, ale zkušení a znalí to jistě rozpoznají, koho ano a koho ne ...
I když to byla spíše Sophiina volba, zdali jednoho kandidáta (druhý měl můj hlas celkem spolehlivě zablokován, takže druhá možnost byla se na to vykašlat ...)
Píšu to schválně před ukončením voleb, neboť tím nehanobím případného budoucího prezidenta :), ale "jen" komentuji kandidáta.
Nakonec jsem se k volbám doploužil, ne sice pln elánu, ale doploužil. Nikdo není dokonalý, pokusil jsem se proaktivně vzít ty dva lístky, abych jako zrychlil provoz, okamžitě jsem byl seřván, ať tu pracku dám pryč, že mi budou dány. No, praktický význam to jistěže nemá, ale procedurální ano.
Takže za plentu, vybrat jednoho, veleopatrně zasunout do obálky, překontrolovat. Nechci přece, aby můj hlas po tom vnitřním boji byl neplatný, že?¨
Vyjít, vítězoslavně vhodit, pozdravit znovu komisi a cestou zpět nakrmit toulavou kočku.
Nechápu, jak je možné, že jiný volič, který ještě jistě volil sám sebe udělal tak školáckou chybu jako že nedá svůj hlas do obálky, kterou třímá v druhé ruce při vhození takto zneplatněného hlasu za svitu kamer. Copak nevěděl, že tam ty kamery budou ? Jak by tam mohly být jinak než že bylo předem domluveno, kdy tam Karel bude ??? To on není zvyklý na TV štáby? Výmluva na to, že jej zrovna toto rozhodilo je zbabělá.

Jelikož vyhrával spíše tím, co nedělal a kdy "moudře" jen kouřil dýmku a byl pokud možno zticha, ten druhý si to prohrával svou samolibostí a prostořekou vulgaritou. Jenže tomu druhému nikdo nemůže upřít, že mu do krku neprší, i když výhra pro voliče to také není, jít volit nejmenší zlo je tristní v obou kolech. Raději bych volil nejlepšího a ne jen nejvíce přijatelného.

Jsem zvědav, jak se tato fatální chyba promítne, měl to hoch dle průzkumů celkem jisté, i když jak říkal Churchill - nevěř žádným statistikám, co jsi sám nezfalšoval :). Moudřeji bude okolo třetí odpoledne


2 komentáře:

  1. Inu těžká volba to byla. První kolo jsem absolvovala, ale druhé kolo vyřešila nemoc. Respektuji výsledky voleb, ale volba to byla přetěžká. Souhlas, že je lepší volit toho nejlepšího, ale kde nic není, ani smrt nebere. Jen člověka už unavuje neustále volit stylem - vybrat menší zlo.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji, bohužel jsem nebyl dostatečně nemocen, tak jsem k volbám šel. Abych mohl alespoň hospodsky nadávat. Rčení "kde nic není..." se mi samozřejmě líbí, ale slovo "doploužit" bych řekl je dostatečně vystihující můj vnitřní boj, opravdu jsem poprvé v životě vážil nevolit a kdyby ve druhém kole byla jiná kombinace, třeba tattoo vs ona, protestně mne to nezvedne ani ze židle ...

    OdpovědětVymazat