pondělí 21. ledna 2013

stanky na Vaclavaku

Tak jsem si pustil dnešní ranní čt24 ...

No a byly tam podrobnosti toho "moudrého" rozhodnutí zrušit stánky na tom náměstí s koněm. Osobně jsem si tam dal klobásu či něco podobného jen párkrát za ta léta, co škodím jako naplavenina v matičce měst to vychází tak průměrně jednou za tři roky, ale mám rád tu atmosféru, tu vůni těch klobás, i když se poslední léta dosti unifikovala a obsluha je původem z jistých východních zemí, tak přeci jen, když dva dělají totéž, není to totéž...
Naposledy jsem si dal tam klobásu, když jsem se vracel pěšky z Hlavního (Wilsonova) nádraží a zamyšleně pomalu kráčel přemýšleje o nesmrtelnosti chrousta (takže jsem šel dostatečně pomalu) na mne lámanou češtinou zavolala holka z okýnka "pane, pojďte si dát klobásu". Neodolal jsem :). Ty stánky dotvářejí atmosféru ...
Tak nyní budeme mít naprosto stejné nové stánky, jak to moudře vedení matičky měst rozhodlo a budeme je pronajímat za jistě křišťálově čistých podmínek s tím, že musí předem říci, jaký sortiment tam bude. No, jako by to nešlo už dnes ...
Vysoutěží to pravděpodobně ti, co tam již dnes jsou, nebo co mají buď vydírací potenciál, či dost peněz, což jde většinou ruku v ruce. No a že si započítají náklady na odstranění starých stánků, dobu bezvládí a výši "vysoutěžené" ceny do prodávaných produktů, no, to jsem zvědav, o kolik bude cena vyšší v remodelovaných stáncích. Jinými slovy, tento žert radních zaplatí ti, co tam budou nakupovat...
Jelikož elasticita trhu je neůprosná a komodita klobásy na Václaváku je zcela zbytná, jsem zvědav, o kolik půjdou zisky dolů, tedy i vybrané daně, neb ještě stále bývalá sympatická cena (když jde o srdce matičky měst) byla přijatelná, ale jsem zvědav, kdo si v krásném, novém stánku koupí klobásu řekněme za 80 Kč.
No a jelikož současní, co to provozují jsou zdatní obchodníci, docela bych se smál situaci, co pak, když se nepovede pronájem :)

Žádné komentáře:

Okomentovat